MENU

פיתוח עסקי

עסקים רבים צמחו משמעותית בזכות תהליך של פיתוח עסקי שעברו. איך עושים זאת נכון? אין נוסחה קבועה להצלחה, אך לפני שמתחילים יש לשים לב שני פרמטרים עיקריים: ה"למה" וה"מי".

למה כדאי לפנות לפיתוח עסקי?

פיתוח עסקי צריך להיות מותאם לצומת בו העסק מצוי. תכנית העבודה העסקית הינה תולדה של ניתוח המצב הקיים ובחינת שאיפותיו של בעל העסק להמשך הדרך.

עסקים בתחילת דרכם: הקמת עסק מצריכה השקעה רבה של משאבים. במציאות בה מרבית העסקים נסגרים בשנתיים הראשונות לקיומם, בניית תכנית עסקית ותכנון עסקי נכון עוד בשלב הקמת העסק מהווים תנאים הכרחיים להצלחתו.

ירידה במכירות וברווחיות: עסקים מושפעים מגורמים חיצוניים ופנימיים רבים. לא תמיד קל לבעלי עסקים לזהות "תמרורי עצור" ו"רמזורים אדומים" בשלב מוקדם. אך במידה וניהול העסק הפסיק להוביל לתוצאות הרצויות, יש לשנות כיוון. יחד עם היועץ העסקי, מתקיימת בחינה מקצועית של מהלכים שיחזירו את העסק למוטב ואף ייקחו אותו צעד ושניים קדימה.

רעב לדבר הבא: ישנם עסקים שמתנהלים על מי מנוחות. מחזור המכירות שומר על יציבות לאורך זמן והרווחיות מנוהלת היטב. במצבים של שקט נפשי עסקי, בעלי עסקים רבים יכולים להתפנות להשגת יעדי פיתוח עסקי כגון תוספת צמיחה ומקורות הכנסה חדשים, הרחבת העסק לכיוונים נוספים והגדלת הרווחיות.

פיתוח עסקי – מי ילווה אותי?

לא כל היועצים העסקיים שווים ברמתם – ולא כל יועץ מתאים לכל עסק. בחירה נבונה היא תנאי קריטי להצלחה. להלן מספר פרמטרים קריטיים.

התאמה לצרכים ספציפיים: יש לשאוף לקבלת מענה כמה שיותר ממוקד. אם יש צורך בייעוץ פיננסי – עליך להסתייע ביועץ פיננסי. אם בשיווק עסקינן – יועץ שיווקי היא הבחירה הנכונה. אם חיפשת ייעוץ להגדלת הפעילות העסקית – עליך להסתייע במומחה לניהול ומכירות.

חיבור אישי: כימיה בין אנשים היא דבר חשוב. תהליך הייעוץ העסקי נתקל לא פעם בקשיים לגיטימיים – חיבור טוב בינך לבין היועץ שלך יחזק את התחושה שבחרת בפרטנר עליו ניתן לסמוך לסייע ביישום השינויים שחשובים לך.

ניסיון: אין תחליף לניסיון. ניסיון משמעותי מעמיק את ההבנה, מרחיב את פרספקטיבה ומעשיר את מאגר התובנות. הניסיון נמדד בפרמטר הזמן –  כמה זמן עוסק היועץ בתחום התמחותו וכמה עסקים ליווה. ניסיון נמדד גם בפרמטר הגיוון – מול כמה חברות עבד עד כה ולכמה תחומים כבר נחשף.

מחויבות: יועץ עסקי מחויב ניחן במוטיבציה גבוהה. הוא מאמין בעסק אותו הוא מלווה. הוא מתייחס להצלחת התהליך כהצלחתו האישית. הוא מגדיל ראש ומתעניין במה שקורה בין פגישה לפגישה. הוא דורש להיות מעורב וקושר את עצמו לתוצאות החברה, על פי יעדים שהוגדרו מראש. ועוד.

קצת דומה, קצת שונה: לעיתים קרובות, נוח לנו לשתף פעולה עם אנשים שחושבים ועובדים כמונו. מצד שני, אין תחליף ליועץ שיידע להפעיל אצלך חשיבה מסוג אחר. שפה משותפת היא חשובה – אך כך גם ההבדלים שמגרים את המחשבה לכיוונים חדשים ומרתקים.

Simple תפנית בניהול ומכירות מעניקה שירותי פיתוח עסקי לארגונים גדולים, לחברות מבוססות ולעסקים קטנים ובינוניים. למידע נוסף על התהליך, ניתן ליצור עמנו קשר בטלפון 072-2508888 או בדוא"ל info@simple-tafnit.co.il. נשמח ללוות גם אתכם.

לזהות מנועי צמיחה.
לממש אותם במקצועיות ובתבונה.